vrijdag 9 november 2007

Waarom dit blog?




Vaak wanneer ik in het Vondelpark loop vraag ik mij af hoe het weer een jaar geleden ook al weer was. Hadden we een mooie zomer? Wanneer viel er sneeuw? Wanneer kwamen de eerste narcissen uit? Geen vragen van levensbelang, maar gewoon dingen die ik zou willen weten, maar waarop ik ook via Google het antwoord niet een, twee, drie zou kunnen vinden.
Daarom bedacht ik me vandaag dat het misschien wel leuk zou zijn een blog bij te houden van het weer van iedere dag dat ik in het Vondelpark loop, liefst met foto's, zodat ik dat dan makkelijk weer kan opzoeken.

De vraag is hoe lang ik dat volhoud, maar dat zien we wel weer. ("Dat zien we wel weer" had ook een titel voor mijn blog kunnen zijn, of "Weerzien met het weer", "Het weer weer", de mogelijkheden zijn eindeloos).

Drie dagen geleden (6 november) was het bijvoorbeeld heel aardig. Veel zon en slechts af en toe wat zware bewolking, mooi weer voor foto's.